Förpackning



Skoluppgift: Olja och vinäger förpackning, Grafisk Design II
Till denna uppgift hade vi i stort sätt helt fria händer. Vi skulle hitta flaskor, göra etiketter och själva förpackningen till olja och vinäger. För att min förpackning skulle sticka ut ville jag  göra den grafiskt stilren och enkel men samtidigt få lite av den exlusiva känslan. Här nedan kan ni läsa texten som står på den översta bilden där jag skriver om företaget och målgruppen jag valde att jobba med.

Företaget:
Zajedno betyder ”tillsammans” på kroatiska. Därav de två kvadratiska rutorna, som är vinklade 90 grader i logotypen, som är två färger svart och vit. De vill vara grafiskt snygga och stilrena i sin design och på så sätt sticka ut bland alla andra. Dekorelement är vinkeln som skapas i logotypen. Den ska alltid vara i 90 grader.

Oljan och vinägern framställs i Kroatien och importeras sedan därifrån hit till Sverige och andra länder. Zajedno är kända för att ha varor med hög kvalitet och är därför lite dyrare. De har exklusivare varor som de framställer själva, av högkvalitativ råmaterial och genom naturmetoder. Därför vill de ha rätt enkel och grafiskt stilren design med bara färgerna svart och vit. Det tycker de ger känslan av mer exklusivitet och intrycket av hög kvalitet som de står för. Andra varor som de framställer har samma koncept. De framställer produkter och varor som säljs ihop, två och två eller fler.

Målgrupp:

Målgruppen är både killar och tjejer som är 25 år och uppåt. De är medel- till höginkomsttagare och bor i mellanstor eller storstad. De gillar krydda i maten och testa nya smaker som inte är för dyra, men känns lite mer exklusivare än Willys och ICAs egna varor. De gillar medelhavsmat och lite smak på sin sallad.

Kommentarer
Postat av: ika

Mycket bättre blogg tycker jag! Är ju själv blogg.se fantast! Tack för att du länkat mig ocksa, ska fixa länk till dig fran min mee..

Kram fran Österrike.

2009-04-23 @ 22:49:02
URL: http://ikalainen.blogg.se/
Postat av: denisa

Tack ika! jag gillar den också mkt bättre =)

Tack själv för länkningen på din hemsida!=) Så gulligt av dig!=) hoppas allt är bra nere i österrike! =)

puss&kram

2009-04-24 @ 00:10:34
URL: http://denilicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0