Redesign av årsredovisning



Skoluppgift:
Redesigna sex uppslag i en årsredovisning, Grafisk Design II
Man fick en årsredovisning där man skulle redesign fram- och baksida, innehållsförteckningen, VD har ordet, ett uppslag med minst två diagram, balansräkning och noter. Jag valde att redsigna H&Ms årsredovisning från 2007. Jag tyckte den var rätt snygg från början, men att den var lite för grå och trist. Det jag har valt att jobba med mest är att få in mer av deras röda färg. Jag har även försökt att skapa kontrast genom bilder, teckengraden och färgerna svart vitt och rött. På de sista sidorna i årsredovisningen där alla siffrorna och dylikt är har jag valt att ha en röd tonplatta längs sidan så man lätt ska kunna se och hitta vart de finns. Formatet är 210x250 mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0