Typsnittsbok


typsnittsbok_amplitude
typsnittsbok_amplitude
typsnittsbok_amplitude
typsnittsbok_amplitude
typsnittsbok_amplitude
typsnittsbok_amplitude
typsnittsbok_amplitude
typsnittsbok_amplitude
typsnittsbok_amplitude
typsnittsbok_amplitude
typsnittsbok_amplitude

Skoluppgift:
Typsnittsboken, Grafisk Design II
Det här måste varit en av de roligaste uppgifterna vi har fått göra! =) Vi blev tilldelade ett typsnitt och jag fick Amplitude av Christian Schwartz. Var lite skeptisk i början till typsnittet men nu älskar jag det! =)  Det är så snyggt och passar jättebra till bland annat stora rubriker. Jag har jobbat med kontraster och däribland just stora rubriker mot liten brödtext. Boken skulle vara minst 16 sidor, min blev 20 sidor och den skulle återspegla typsnittet och typsnittsdesignern. Schwartz har också gjort många andra typsnitt som är grymt snygga enligt mig =) Formatet på min typsnittsbok är 145x185mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0