Sweet


Sweet dream or a beautiful nightmare affisch

Att leka med typografi är kul. =) Jag satt och bläddrade i en typografibok som jag hade lånat på bibblan då vi hade typsnittsbokuppgiften. Där hittade jag massa snygga, typografiska lösningar och blev inspirerad av en affisch där. Så jag bestämde mig för att göra något liknande. Jag använde mitt nya favorit typsnitt Amplitude och gav mig egna lilla touch till affischen. "You colud be a sweet dream or a beutiful nightmare" är från Beyoncés låt Sweet dreams, som jag tycker är väldigt bra också =)

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej! Vad är det för bok du tittat i? Är på jakt efter bra typografiböcker.

2009-06-11 @ 13:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0